Влизат в сила изменения на Закона за етажната собственост

Влизат в сила изменения на Закона за етажната собственост
Снимка: Община Разград, архив

От днес (31 декември) влизат в сила изменения на Закона за управление на етажната собственост, свързани с вписването на управителни съвети (управители) в Единния централизиран регистър, поддържан от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Това напомнят от Община Разград.

Съгласно разпоредбите управителните съвети или управителите трябва да се впишат в регистъра чрез съответната общинска администрация, в която се намира сградата. Уведомлението се подава в едномесечен срок от избирането им. Документът съдържа имена, имейл, адрес и телефон на членовете на управителния съвет (управителя) или на професионалния управител-търговец, членове на контролния съвет (контрольора) и на касиера, размерът на определените ежемесечни вноски за фонд „Ремонт и обновление“, броят на самостоятелни обекти в сградата и идентификатор на сградата.

В сгради в режим на етажна собственост, в които няма избрани управителни съвети (управители) или не е определен размер на ежемесечната вноска за фонд „Ремонт и обновяване“, е необходимо да се свика и проведе общо събрание за определянето им, след което информацията да се представи в общинската администрация.

Още информация, свързана с етажната собственост, е публикувана в сайта на Община Разград.